2013. június 16., vasárnap

Jézus szokott veled beszélni?



Jézus szokott veled beszélni? Ha felteszed egy kereszténynek ezt a kérdést, vagy bárkinek, a legtöbben nagyon zavartan visszakérdeznek, hogy: "ezt hogy érted?" És ha újra megkérdezed, hogy: "Jézus szokott veled beszélni?", akkor ezt mondják: "nos... ja igen, szoktam imádkozni, és türelemre tanít... meg erre és arra tanít..." Általában ilyesmit mondanak az emberek, de ha tovább kérdezgeted, hogy: "De Jézus szokott veled beszélni?", akkor valami ilyesmit mondanak: "hát, én szoktam olvasni a Bibliát".

És zavarba hozza őket a kérdés, mert azt feltételezik, hogy Jézus ma már nem szokott beszélni senkivel. Azt gondolják, hogy csak mi beszélünk az Úrhoz, amikor imádkozunk, és kaphatunk érzéseket, hogy melyik a helyes vagy a rossz út, de igazából nem fogjuk Jézust hallani.

Elmegyünk biblaiskolába, hogy megkapjuk a megfelelő Biblia-magyarázatunkat, de nem igazán tudjuk magát Jézust meghallani. Elmondják neked, hogy jobban megértheted, hogy mit mond Jézus, ha jobban megérted a Bibliát, és több ismeretet szerzel róla. "És gyere a mi óráinkra, hogy tanítsunk téged a Bibliáról."

De ez nem szükséges ahhoz, hogy közelebb kerülj Jézushoz, és szinte biztos, hogy nem fog segíteni abban, hogy Jézussal kapcsolatod legyen. És minden bizonnyal nem fog segíteni abban sem, hogy halljad Jézus hangját!

Tudtad, hogy Jézus azt mondja, hogy az Ő juhai hallják az Ő hangját? Ugyanígy, mielőtt Jézust a keresztre feszítve megölték volna, azt mondta, hogy mindenki, aki az Igazságból való, hallgatja és hallja az Ő hangját, de akik nincsenek az Igazságból, nem tudják hallani Őt. Elolvashatod ezt a János evangéliuma 18. fejezetében. A János 18:37 ezt mondja:

"Mindenki, aki az Igazságból való, hallja az én szavamat".

És ez így igaz. Akik Jézusból vannak, akik az Ő gyermekei, hallják az Ő hangját. És ha elmondom valakinek, hogy Jézus szokott hozzám szólni, és hallom az Ő hangját, azt mondják, hogy: "Te őrült vagy! És jobban tennéd, ha elmennél valami pszichológushoz, mert én nem hallom Őt, és őszintén szólva, szerintem te egy démont hallasz." De ez nem igaz.

Jézus azt mondja, hogy minden egyes gyermeke - ha azok a világosságból vannak -, hallani fogják az Ő hangját, és engedelmeskedni fognak Neki. Nem tudod Jézust követni, és nem tudsz Neki engedelmeskedni, ha nem hallod az Ő hangját! És nem hallhatod a hangját, ha nem figyelsz rá oda.

Ha csak ismereteket gyűjtesz erről a helyről, arról a helyről, ettől az embertől, attól az embertől, de nem keresed Jézust, és nem kéred Tőle az Igazság Szellemét, nem fogod Őt hallani. A gyülekezetet fogod hallgatni, a Bibliából ismeretet fogsz venni, de Jézust nem fogod hallani.

Nagyon-nagyon könnyen megeshet, hogy akár százszor is elolvastad a Bibliát, valójában azonban soha sem ismerted meg Jézust. Ezt tettem én is. Újra és újra, elejétől a végéig elolvastam a Bibliát. Bibliatudományi diplomát szereztem, főiskolára jártam ezért. Jobban ismerem a Bibliát, mint más korombeliek, akiket ismerek. De nem dicsekedhetek vele, mert ez nem visz közelebb engem Jézushoz.

Ami közelebb visz engem Jézushoz, az az, ha letérdelek, és az Ő rendelkezésére állok, hogy végezze az Ő munkáját bennem. Nem kényszeríthetem Őt, hogy szóljon hozzám, de a rendelkezésére állhatok. Letérdelhetek és ezt mondhatom:

"Jézus, kérlek, adj füleket, hogy halljak! Kérlek, adj szemeket, hogy lássak! Kérlek, segíts! Igaz vagyok a szemeid előtt? Kérlek, mutasd meg, ha valamiben nem vagyok kedves előtted!"

Könyörögnöd kell Hozzá, kérned kell Őt, hogy adjon füleket, hogy hallj, és szemeket, hogy láss! Meg kell térned Őelőtte!

Térdelj le, és kezdd el kérdezni Őt, hogy mit kell tenned!

4 megjegyzés:

  1. Kérdésem:
    Azt mondja, hogy szó szerint hallani kell Jézus hangját?
    A fejünkben vagy valóságosan hallani beszédét?
    Vagy hogy kell érteni amit tanít?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te tanítod az embereket, és nem tudod ezeket?

      Az Isten Szellem, és akik Őt imádják szükség, hogy szellemben és igazságban imádják Őt. Az Istennel és Krisztussal való kapcsolatunk szellemi. Ahogyan Jézus azt mondta, hogy:

      "Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat. Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van" Ján 14:10-11

      Ugyanígy, akik az Övéi, azoknak ugyanilyen a kapcsolatuk Vele:

      "Maradjatok én bennem és én is ti bennetek." Ján 15:4

      Ha bennünk él Jézus, akkor nem kívülről fogjuk hallani a hangját.

      Nekem a szívemhez szokott szólni az Úr. És ez nem a fejemben van. Az elmém sokszor ellenkezik ezzel, mert nem képes felfogni. Nem rég tanított erről az Isten, hogy az ember elméje nem szellemi, hanem földi, testi. Ezért beszél Pál az elménk megújításáról. "Nem az Én gondolataim a ti gondolataitok..." Lehet, hogy erről később írok majd részletesebben is.

      Isten áldjon!

      Törlés
  2. Hozzám nagyon sokszor beszél az Úr a biblián keresztül, amikor imádkozó szívvel olvasom és válaszokat keresek, amikor úgy olvasom, hogy közben várom,hogy beszéljen az Úr hozzám az Igéjén keresztül. Ha nem olvasnánk a bibliát akkor mit juttatna eszünkbe a Szent Szellem, hiszen Jézus azt mondta, hogy eszünkbe juttassa az Ö beszédeit. persze imádkozáskor is szól hozzám Jézus a Szent Szellem által, de ne tanítsátok az embereket arra, hogy a biblia eltévelyít meg, hogy a bibliatanulmányozás által nem ismerhetjük meg Jézust, hiszen Jézus a testté lett ige

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edit!

      Noé milyen Bibliát olvasott, amikor Isten szólt hozzá, hogy építsen bárkát? Ábrahám milyen Bibliát olvasott, amikor szólt hozzá az Úr, hogy menjen ki a rokonsága közül arra a helyre, amit mutat majd neki? Isten prófétái milyen Bibliát olvastak, amikor Isten szólt hozzájuk, majd leírták, amit Tőle hallottak? A legelső keresztények pünkösd után milyen Újszövetséget olvastak? Hiszen jó pár évig egyetlen könyv se volt még meg belőle.

      Jézus miért nem Biblia-iskolával kezdte a tanítványainak felkészítését, ha Biblia-tanulmányozás által lehet Őt megismerni? Miért csak a feltámadása után nyitotta meg az elméiket, hogy értsék az írásokat? Miért nem azzal kezdte?

      Szerintem azért, mert Ő maga az Isten Igéje, Ő a testté lett Ige. És Ő nem egy könyvvel való kapcsolatra hívta el a tanítványait, hiszen Ő maga az Isten Igéje. Ne keverd össze a Bibliádat Jézussal! Jézus nem egyenlő a Bibliával.

      A Bibliában szereplő történetek, bizonyságtételek segíthetnek abban, hogy elvezessenek Isten Igéhez, Jézushoz. De nem a Biblia az Isten Igéje, hanem Jézus. A Biblia csupán egy könyv Isten Igéjéről!

      Jézus szavait hogyan juttatja a Szent Szellem az eszedbe Biblia nélkül?

      Tudod mit parancsolt Jézus a tanítványainak? Hogy hirdessék az evangéliumot, kereszteljék meg az embereket, tegyék tanítványokká őket, és tanítsák meg nekik, hogy megtartsák mindazokat, amiket Ő parancsolt!

      Az evangélium része, hogy Jézus szavait tovább kell adni, és meg kell tanítani a Jézus szavainak való engedelmességet. Ez kellene, hogy legyen az alap (nem pedig a Bibliából való össze-vissza idézgetés)!
      És ha már egyszer hallottad, és befogadtad, a Szent Szellem eszedbe fogja tudni juttatni.

      Isten áldjon!

      Törlés