2016. május 29., vasárnap

Lehet bűn nélkül élni?

Amikor átadjuk az életünket Jézusnak, és megtérünk a bűneinkből, akkor Ő megtisztít bennünket. Egy új szívet helyez belénk, amibe Ő beleírja az Ő törvényét. Aki Isten gyermekévé válik, annak ott kell, hogy legyen a szívében az, hogy ISTEN SZENT. És nagyon jól tudjuk, hogy NEKÜNK IS SZENTEKNEK KELL LENNÜNK! Ezért, amikor egy hívő vétkezik, akkor elkezdi emiatt rosszul érezni magát. Mert tudja, hogy a bűnei elválasztják őt Istentől.

Amikor megtértem, az egy nagyon radikális változás volt az életemben, Isten megtisztított, és egy teljesen új szívet adott. Átéltem azt, hogy akiket Jézus megszabadít, azok VALÓSÁGGAL szabadok lesznek. Átéltem ezt a szabadságot, és csodálatos volt, és azt gondoltam akkor, hogy többet nem fogok vétkezni! Aztán nem sokkal később elbuktam. És kétségbe voltam esve, hogy ez most mi volt. Mégsem szabadított meg az Úr? Mégsem valóságos az, amit eddig átéltem?

Abba a gyülekezetbe, ahová a megtérésem után kerültem, azt tanították erről, hogy ha elesünk, akkor meg kell vallanunk a bűneinket Istennek, Ő megbocsátja azokat, és megtisztít minket minden hamisságtól. Aztán, ha újra elbukunk, akkor megint bocsánatot kérünk Istentől, és Ő megtisztít minket. Meg azt tanították, hogy a megszentelődés az az életünk végéig tartó folyamat. És még sok más hasonló dolgot tanítottak nekem. És én mindezt elhittem. És állandó harcaim voltak a bűneimmel. Nem tudtam velük mit kezdeni.

És ahogy olvastam a Bibliát, sorra találtam benne olyan részeket, amik nagyon zavartak és frusztráltak. Mert teljesen másról szóltak, mint amilyen az életem volt. Például Jézus azt mondta, hogy:

“Bizony, bizony mondom nektek, hogy mindaz, aki bűnt cselekszik, szolgája a bűnnek”.

Nem azt mondta, hogy a nem keresztények szolgái a bűnnek, a hívők meg nem, hanem azt, hogy akik bűnt cselekszenek, azok mindannyian a bűn szolgái. Körülbelül 16 éven keresztül éltem így hívőként. Abban az állapotban éltem, amiről Pál a Róm 7-ben beszélt, hogy “az akarás megvan bennem, de a jó véghezvitelét nem találom”. És küszködtem ezzel. Már az a kérdés is felmerült bennem, hogy egyáltalán újjá vagyok-e születve. Mert János apostol azt írta, hogy:

“aki Istentől született, az nem vétkezik, hanem aki Istentől született, az megőrzi magát, és a gonosz nem illeti őt.”

És hallottam magyarázatokat erről, hogy ezt nem úgy kell érteni, mint ahogyan az oda van írva. De ezeket nem tudtam elfogadni. A bennsőm tiltakozott ez ellen, mert tudtam, hogy ezt bizony úgy kell érteni, ahogyan az oda van írva! Mert Isten az Ő törvényét beírta a szívembe, és Ő azt mondta, hogy:

“SZENTEK LEGYETEK, MERT ÉN SZENT VAGYOK!”

Azt tanították nekem, hogy Isten Jézuson keresztül lát minket, és ezért szentnek és tisztának lát minket, lényegében függetlenül attól, hogy azok vagyunk-e. De ez nem az, amiről Jézus beszélt, hogy akiket Ő megszabadít, azok VALÓSÁGGAL szabadok lesznek. Ez nem VALÓSÁGOS szabadság, hanem önámítás. Mert ha bűn van az életemben, vagy ha újra és újra elbukok, az nem valódi szabadság. És mindent ki lehet magyarázni a Bibliából. Találhatunk benne bukdácsoló hívőket, akik nem ismerték meg az igazságot. Sokan felhozzák példaként a korinthusi gyülekezetet, hogy milyen problémák és bűnök voltak ott. De érdekes módon, nem túl gyakran idézett rész, amit Pál a levele végén mond nekik:

“Serkenjetek fel igazán és NE VÉTKEZZETEK; mert NÉMELYEK NEM ISMERIK ISTENT; megszégyenítéstekre mondom”.

Nem ők a minta, nem a körülötünk élő hívők a minta, hanem Jézus a minta, Ő a Mesterünk, és Őt kell követnünk. És Ő azt mondta, hogy a tanítvány olyan lesz, mint a Mestere. Vajon miért mondta ezt Jézus? Hogy tudjunk róla? Hogy legyen egy ELMÉLETI ISMERETÜNK erről?

Isten azt mondta, hogy SZENTEK LEGYETEK, MERT ÉN SZENT VAGYOK! Vajon miért mondta ezt? Hogy legyen egy ELMÉLETI ISMERETÜNK erről? Hogy ott legyen a fejünkben? Hogy tanuljuk meg kívülről?

Amíg csak a fejünkben vannak meg a dolgok, addig az ember elkezd okoskodni. És akkor jön az üres teológia. És nagyon bölcsen megmagyarázzuk, hogy miért nem úgy kell érteni a dolgokat, ahogyan azt Isten mondta. ÉS EZZEL MEGFOSZTJUK ISTEN IGÉJÉT AZ EREJÉTŐL! Megfosztjuk attól, hogy az életünk, a lényünk részévé váljon az Ő beszéde. Mert Isten komolyan mondta azt, hogy Ő SZENT, és azt is komolyan mondta, hogy mi is SZENTEK LEGYÜNK!

“És felöltözzétek amaz új embert, mely Isten szerint teremtetett igazságban és VALÓSÁGOS SZENTSÉGBEN.”

Ne csapd be önmagadat azzal, hogy szent lehetsz úgyis, hogy nem vagy szent. Meg, hogy Isten Jézuson keresztül szentnek és tisztának lát téged úgy is, hogy nem vagy valósággal az. Mert az nem valóságos szentség, hanem önámítás, és hazugság.

Lehet szentül élni, lehet tisztán élni, lehet bűn nélkül élni! És arról teszek bizonyságot, amit látok és hallok, és amit megtapasztaltam. Közvetlenül a megtérésem után egy rövid ideig átéltem ezt. Aztán valahogyan ez elmúlt. De ha lehet 5 percet bűn nélkül élni, akkor lehet 10-et is, és akkor lehet 1 órát is, 2 órát is. Lehet 1 napot is. Lehet 2 napot is. Lehet egy hetet is, stb...

Nem olyan régen megtisztított az Úr, megszentelt, és átéltem ezt a szabadságot. Most már nem csupán elmélet a számomra, most már nem csak a fejemben van, hanem valóság, az amiről Péter beszélt:

“Hanem amiképpen szent az, aki elhívott titeket, ti is szentek legyetek TELJES ÉLETETEKBEN. Mert meg van írva: Szentek legyetek, mert én szent vagyok.”

Kérd az Urat, hogy tisztítson meg, és szenteljen meg! Keresd Őt, és át fogod élni ezt a szabadságot! Isten edényei vagyunk, és mielőtt Ő elkezdi használni az edényeit, meg akarja tisztítani azokat. Pál azt írta, hogy azután válunk Isten szolgáivá, miután felszabadultunk a bűn alól! És ez nem azt jelenti, hogy nem tudunk ezután vétkezni, hanem azt, hogy TUDUNK NEM VÉTKEZNI! Mert hatalmunk van erre. Jézus hatalmat adott nekünk erre!

És azt tudom most mondani, miután megszentelt az Úr, hogy nem azzal kell már harcolnom, hogy hogyan térjek meg a bűneimből, hogy hogyan hagyjam abba azokat, hanem azzal, hogy hogyan tudok hitben járni, és hogy hogyan tudom Isten akaratát cselekedni. Még nagyon az elején járok, de ez olyan, mintha most kezdődött volna el az igazi keresztény életem. Kívánom, hogy ezt te is átéld, és megtapasztald a VALÓSÁGOS SZABADSÁGOT! Mert Isten SZENT, és Ő azt mondta, hogy NEKED IS SZENTNEK KELL LENNED! Szentség nélkül senki sem látja meg az Urat! És ezek nem üres szavak csupán. Isten azt akarja, hogy ezeket vedd komolyan! Fogadd be, és meg fogod látni, hogy ez elkezd benned növekedni, és hogy a lényed részévé válik, és új emberré leszel!

Isten áldjon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése